Tlf.: 64 76 12 11

Log ind
Brugernavn:
Adgangskode:
Har du glemt din adgangskode? Klik her
Glemt din adgangskode?
Indtast din e-mail og klik på "Send adgangskode" knappen. Så modtager du e-mail, som du kan bruge til at forny din adgangskode.
Email (påkrævet):
PentaCon A/S logo

Servertjek

Et servertjek er en kontrol af din servers øjeblikkelige tilstand

 

Et servertjek er en kontrol og gennemgang af din server med henblik på, at der opnås størst mulig stabilitet.


Et servertjek kan sammenlignes med et serviceeftersyn på din bil. Servertjekket omfatter dels kontrol af serverens hardware dele og dels opdatering af serverens software. Formålet med servertjekket er at sikre højest mulige ”oppetid”.

 

Der er en række forhold, der har betydning for serverens tilstand, og som skal fungere korrekt indbyrdes.

 

Med en serveraftale foretager vi med faste intervaller kontrol af din server. Vi sørger for opdateringer og sikrer, at alle servere og deres komponenter ikke giver anledning til unødige risici i jeres virksomhed.

 

PentaCon A/S har flere typer service-aftaler med forskelligt interval. Det samme gælder for almindeligt PC-check.

 

Ring og tal med vores teknikere, så finder vi frem til den aftale, der passer til din virksomhed.

 

 

 


 

 

Abonnementet omfatter:

 

  • Fejlretning påbegyndes seneste 4 arbejdstimer efter anmeldelse (indenfor normal arbejdstid)
  • Erstatningsserver, såfremt eksisterende server ikke kan bringes i drift indenfor rimelig tid.
  • Det forudsættes, at kundens backupløsning kan genanvendes.
  • PentaCon A/S overvåger automatisk driften af serveren (hvis denne funktion er understøttet).
  • PentaCon A/S overvåger dagligt, via e-mails, backupkørslen.
  • Kvartårligt teknikerbesøg for vedligeholdelse.

               

 

Et servercheck vil typisk indeholde:

 

  • Tjek, om sikkerhedskopieringen virker. PentaCon foretager "restore" (tilbagelæsning af data) på kundens udstyr.
  • Hvis ønsket, ajourført systemdokumentation. Ajourføres en gang pr. kvartal, såfremt der har været ændringer.
  • Ved ændringer i hardwarens helbredstilstand kan fejlbeskeder sendes automatisk til PentaCon A/S (kun på servere med managementsoftware, der understøtter dette).
  • Tjek af virksomhedens antivirus-beskyttelse.  
  • Netværk hotline, hvor PentaCon A/S yder telefonassistance op til 15 minutter.